Zastosowanie paliwa gazowego w silnikach wysokoprężnych okazuje się w naszym kraju popularne co najmniej od dziesięciu lat. A jednak wiele osób nadal zadaje sobie pytanie, w jakiej mierze opłacalna mogłaby być dla ich samochodu instalacja gazowa, a także u kogo najtaniej ją założyć.

Gaz do ropniaka – czy to opłacalne?

Wielu polskich kierowców potwierdza, iż zakup samochodu z silnikiem diesla podyktowały im pozytywne oceny przyjaciół, zachwalających zdobyte dzięki temu oszczędności. Niestety, w ślad za podwyżką cen oleju napędowego, użytkowanie silników wysokoprężnych staje się teraz znacznie mniej opłacalne niż dawniej. Właśnie dlatego użytkownicy samochodów skłaniają się ku innej kuszącej opcji, którą jest w ich oczach silnik wysokoprężny zasilany LPG.

Czy gaz w dieslu faktycznie może się okazać wyjściem sensownym? Fachowi pracownicy warsztatów twierdzą, iż w odniesieniu do niewielkich pojazdów osobowych – absolutnie nie. Wykorzystywane w nich jednostki czterocylindrowe nie potrafią odpowiednio zużytkować pełnego potencjału LPG. Przebudowa diesla jest więc nieopłacalna. 

Diesel na gaz spisze się świetnie w autach charakteryzujących się dużymi silnikami i znacznym przebiegiem, jak również wysokim spalaniem. Nakład finansowy zwraca się niezwykle prędko w przypadku dłuższych tras i znacznego obciążenia. Łatwo zgadnąć, że najmocniej usatysfakcjonowani z LPG są zatem posiadacze ciężarówek i autobusów.

Diesel na gaz – ile może kosztować?

Przebudowa jednostki wysokoprężnej na instalację gazową nie jest przedsięwzięciem nadmiernie skomplikowanym, ponieważ wykonuje je sporo fachowych warsztatów w całej Polsce. Wciąż okazuje się dość drogie. Widełki cenowe zależą od typu samej formy LPG, modelu samochodu i silnika. Instalacja gazowa do samochodu osobowego będzie nas kosztować ok. 5 tys. złotych. W przypadku aut ciężarowych, ceny rosną nierzadko niemal 2-krotnie.

Zaloguj się

Zarejestruj się

Resetuj hasło

Proszę wpisać nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z linkiem do ustawienia nowego hasła.